vineri, 22 mai 2015

Interviu Roxana Morun, prezentatoare TVR Timişoara, după Cupa Familiei 2015

Interviu Roxana Morun, prezentatoare TVR Timişoara, după Cupa Familiei 2015

Ieri îţi povesteam despre experienţa mea ca maseur la evenimentul de înot Cupa Familiei. Îţi spuneam că prezentatoarea evenimentului a fost Roxana Morun de la TVR Timişoara. Cu această ocazie, Mihai Lisetchi (ML), reprezentantul Clubului de Inot MASTERS Timisoara, i-a luat un interviu Roxanei Morun (MR)...

 ML: Noi stim de ce te-am invitat la eveniment, tu de ce ai acceptat?

RM: Ideea evenimentului mi s-a parut foarte buna. Sa celebrezi Ziua Familie in familie e foarte frumos. Daca mai adaugi si o activitate sportiva e si mai frumos. Iar daca sportul ales e inotul, e minunat! In ziua de azi traim in “fast forward”, pe repede inainte. Nu mai apucam sa stim ce se intampla in viata partenerului sau in cea a copiilor nostri. Uitam, din pacate, adesea de parinti. Uitam sa ii intrebam daca sunt bine, daca le lipseste ceva sau uitam ca puteam doar sa le dam un telefon si vorbim cu ei nimicuri lumesti.

In acest context sa petreci chiar si cateva ore alaturi de cei dragi e minunat! Competitia inseamna echipa. Si ce altceva este familia decat o echipa care trebuie sa ramana unita la bine si la greu si sa se antreneze constant pentru a face fata surprizelor vietii!

Interviu Roxana Morun, prezentatoare TVR Timişoara, după Cupa Familiei 2015. Mihai Lisetchi

ML: Ne-ai impresionat cu citatele si aforismele pe tema familiei. Cum te-ai pregatit pentru acest eveniment?

RM: Cu seriozitate, asa cum o fac de fiecare data! M-am documentat despre Ziua Internationala a Familiei. In 15 mai celebram acesta zi, inca din 1995. Scopul ei e de a sublinia importanţa familiei, în condiţiile în care oamenii au început să se îndepărteze de instituţia numită „familie”. Anul acesta marcarea zilei a fost axată pe promovarea egalității de gen și a drepturilor copiilor în cadrul familiei contemporane. Am vrut ca aforismele despre familie si inot sa fie sarea si piperul prezentarii. Marturisesc ca am gasit mai multe decat ma asteptam.

ML: Ce ti s-a parut cel mai interesant la acest eveniment?

RM: Mi-au placut oamenii si familiile participante. Sunt jurnalist si stiu ca in spatele fiecarui om sta o poveste. Totul e sa ai rabdare sa o descoperi si sa o asculti. Vorbim prea mult in ziua de azi si ascultam prea putin!!! (asta va spune un om al carui job e sa dea din gura! :) ).

Am stat de vorba cu membrii Clubului de Inot Masters Timisoara care mi-au spus ce ii determina sa inoate constant si sa mai si participle la competitii. Am discutat cu participantii, si cu cei mai varstnici (decanul de varsta al competitiei, Petru Iovin, are 74 de ani si mi-a spus ca a invatat sa inoate in Timis, iar pe fiul sau l-a adus sa invete la bazinul din Circumvalatiunii  in urma cu mai bine de 30 de ani), si cu cei mai tineri (mezina Cupei Familiei la inot, Iulia Varga, are 5 ani si cand a iesit din bazin avea buzele vinete de frig, dar a terminat toate stafetele la care a participat!). Am aflat de ce le place inotul. Si aproape toti mi-au spus ca important e sa participi, nu sa castigi.

M-am bucurat ca surorile Torok, Olga si Silvia, actrite la Teatrul German de Stat din Timisoara, au acceptat provocarea noastra de a inota in familie si am admirat mini atelierele pe care le-au sustinut pe marginea bazinului. De caricaturile domnului Radu Cletiu, nu mai spun… A raspuns invitatiei noastre cu toate ca nu stie sa inoate. Iar umorul din caricaturile sale a fost gustat de catre participantii care i-au fost si modele.

Florin Chindea a desfatat cu mainile sale magice, prin masaj, inotatorii obositi sau pe cei care nu si-au permis niciodata acest lux. El insusi e un exemplu pentru noi toti, alergator la maraton si semimaraton. 

Interviu Roxana Morun, prezentatoare TVR Timişoara, după Cupa Familiei 2015. Mihaela Varga

ML: Ce ti-a placut cel mai mult?

RM: Cel mai mult mi-a placut ca am fost alaturi de pestii mei, adica de sotul meu, Laurentiu, si de fiica mea, Maya. Pentru ca ne cheama MORUN, glumim si spunem ca suntem familia lu’ Peste. Ei au inotat, eu, de data asta, am stat pe margine si am comentat. Poate la anul voi inota si eu!

ML: Pentru cei care nu au fost prezenti, cum ai descrie evenimentul intr-o fraza?

RM: Cupa Familiei la inot a fost ( si sper ca va fi si la editiile viitoare) un eveniment frumos, surprinzator, la care au participat  oameni care cred ca sportul, inotul in acest caz, ne poate face oameni mai buni, ne ajuta sa intelegem disciplina, regulile, fair play-ul, lucruri valabile nu doar in sport! Si in felul acesta, la fel ca in inot, alunecarea prin viata e mai lina! 

Mi-a placut mult si sloganul clubului vostru: ”Inot, deci exist!”
Sa inotam sanatosi si la anul! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Recomandări